Informacje
- 16 grudnia 2021
- wyświetleń: 1670
Radni apelują o ograniczenie ruchu ciężarówek w centrum Komorowic
Radni Urszula Szabla z klubu Wspólnie dla Bielska-Białej oraz Tomasz Wawak z ugrupowania Niezależni.BB skierowali do władz Bielska-Białej interpelację w sprawie koncepcji ograniczenia ruchu samochodów ciężarowych w centrum Komorowic Krakowskich.
- Mieszkańcy Komorowic Krakowskich zwrócili się do nas z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu z bezpieczeństwem pieszych (zwłaszcza dzieci), niszczeniem budynków mieszkalnych, hałasem i zanieczyszczeniem powietrza generowanymi przez ruch samochodów ciężarowych poruszających się ulicami Daszyńskiego i Bestwińską. W związku ze zlokalizowaną w niedalekiej okolicy strefą przemysłową, wiele ciężkich pojazdów przejeżdża przez tę część Komorowic Krakowskich, co negatywnie wpływa na jakość życia w tym rejonie - informują radni Urszula Szabla oraz Tomasz Wawak.
- Ze względu na duże nasycenie zabudową jednorodzinną, zasadnym wydaje się ograniczenie strumienia ruchu samochodowego poprzez skierowanie pojazdów ciężarowych na ulicę Grażyńskiego i Konwojową, a następnie znów na ulicę Grażyńskiego w rejon strefy przemysłowej, która jest celem podróży większości tirów. W tamtej okolicy zabudowa mieszkaniowa jest znacznie oddalona od wymienionych ulic, które z powodzeniem mogłyby pełnić rolę dróg dojazdowych do zakładów produkcyjnych. Wymaga to jednak budowy mostu na rzece Białce przy północnym odcinku ul. Grażyńskiego - podkreślają członkowie bielskiej Rady Miejskiej, którzy dodali, że, aby powyższe założenia mogły zostać zrealizowane, konieczne jest przeprowadzenie analizy własnościowej działek znajdujących się po obu stronach rzeki. Kolejnym etapem mogłoby być przystąpienie do procesu planowania inwestycji budowy drogi dojazdowej oraz mostu.
- Pragniemy zwrócić uwagę, że plany stopniowego wyprowadzania komunikacji samochodowej z centrum miasta powinny również obejmować centra osiedli obciążonych nadmiernym natężeniem ruchu. Komunikowany nam przez mieszkańców spadek poczucia bezpieczeństwa oraz jakości życia w takich miejscach jak rejon ulic Daszyńskiego i Bestwińskiej, zniechęca do osiedlania się w tej okolicy i może skutkować jej wyludnianiem się. Tym bardziej logicznym i uzasadnionym wydaje się proponowana, przez mieszkańców trasa, na której nie znajdują się domy i osiedla mieszkalne. Ponadto ułatwienie przepustowości ruchu dla ciężkich pojazdów, z dala od ciasnych ulic osiedli mieszkalnych, może zwiększy zainteresowanie nowych inwestorów terenami strefy przemysłowej - zauważają samorządowcy.
Dlatego Urszula Szabla i Tomasz Wawak, mając na względzie powyższe kwestie, poprosili prezydenta Bielska-Białej o przeanalizowanie uwarunkowań własnościowych, prawnych i finansowych związanych z przedstawioną przez nich propozycją.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu bielskiedrogi.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.