bielskiedrogi.pl - Bieżące informacje z dróg powiatu bielskiego i najbliższych okolic. bielskiemedia.pl

Reklama

Informacje

  • 29 lipca 2022
  • wyświetleń: 15250

[FOTO] Trwa budowa "obejścia Węgierskiej Górki". Nowe zdjęcia

Opublikowano zdjęcia z budowy brakującego odcinka drogi ekspresowej S-1 do granicy ze Słowacją, czyli tak zwanego "obejścia Węgierskiej Górki". GDDKiA podsumowała także dotychczasowy przebieg prac.

Budowa "obejścia Węgierskiej Górki" - zdjęcia z drona - 22.07.2022 · fot. GDDKiA


10 października 2019 roku GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie nowego 8,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 - tak zwanego "obejścia Węgierskiej Górki". Wykonawca deklaruje zakończenie tej inwestycji w III kwartale 2024 roku.

S1 na odcinku Przybędza - Milówka, o łącznej długości 8,5 km, będzie posiadała dwa typy przekroju: jednojezdniowy o długości 3,7 km na odcinku przed i za tunelami, wyposażony w jedną jezdnię składająca się z dwóch pasów w każdym kierunku oraz dwujezdniowy o długości 4,8 km na odcinku tunelowym oraz między tunelami, wyposażony w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Budowa "obejścia Węgierskiej Górki" - zdjęcia z poziomu ziemi - 22.07.2022 · fot. GDDKiA


- Do najważniejszych i najtrudniejszych prac na tym odcinku należy wybudowanie dwunawowych tuneli drogowych w masywie Barania o dł. ok. 830 m i w masywie Białożyński Groń o dł. ok. 1000 m oraz estakady nad ul. Zielona Góra i ul. Zielona o dł. ok. 940 m. Przy drążeniu tunelu w masywie Barania na jezdni w kierunku Zwardonia doszliśmy w górotworze do głębokości około 600 m a na jezdni w kierunku Żywca do prawie 500 m. Zaś przy drążeniu tunelu w masywie Białożyński Groń na jezdni w kierunku Zwardonia doszliśmy do prawie 130 m od strony portalu północnego i prawie 230 m od strony portalu południowego - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

- Z kolei na jezdni w kierunku Żywca do ponad 100 m od strony północnej i prawie 90 m od strony portalu południowego. Teraz wykonawca tunelu będzie wybierał urobek do osiągnięcia pełnego przekroju tunelu i kontynuował drążenie tunelów do osiągnięcia całości ich długości. W międzyczasie wykonano już prawie 1,2 mln m3 wykopów i 166 tys. m3 nasypów przy budowie korony drogi. Trwają również intensywne prace przy wznoszeniu obiektów mostowych - dodaje GDDKiA.

mp / bielskiedrogi.pl

źródło: GDDKiA