Informacje
- 25 lutego 2024
- wyświetleń: 3109
Rusza przetarg na budowę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Blisko 7 000 odwiertów
Małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na badania geologiczne, które będą przeprowadzone na terenach planowanej Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Połączyć ma ona Bielsko-Białą z Kętami, Andrychowem, Kalwarią Zebrzydowską i doprowadzać do DK-7 w Głogoczowie.
Celem prac jest geologiczne rozpoznanie gruntów pod budowę BDI. GDDKiA planuje wykonać ponad 6600 odwiertów i prawie 2400 sondowań.
- Średnia głębokość odwiertu to 11 metrów. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać 30 metrów. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności. Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość 13 metrów. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność - wyjaśnia Dyrekcja.
BDI ma mieć 61 kilometrów i prowadzić po nowym śladzie. Powstanie też 12 węzłów - w Kozach, Kętach, Bulowicach, Andrychowie, Inwałdzie, Choczni, Wadowicach, Jaroszowicach, Kalwarii Północ, Kalwarii Wschód, Sułkowicach i Skawinie.
Planowany termin ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę S52 od Bielska-Białej do Głogoczowa to IV kwartał 2025 roku. Droga będzie budowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu bielskiedrogi.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.