bielskiedrogi.pl - Bieżące informacje z dróg powiatu bielskiego i najbliższych okolic. bielskiedrogi.pl

Informacje

  • 11 kwietnia 2024
  • wyświetleń: 10208

[FOTO] Zaglądamy na budowę obejścia Węgierskiej Górki. Jest poślizg ale prace idą pełną parą

Ponad 75 proc. osiągnęło zaawansowanie prac na 8,5-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S1 Przybędza - Milówka. Ku zakończeniu zmierzają prace mostowe, których zaawansowanie wynosi ponad 95 procent. Na większości obiektów mostowych pozostały już tylko prace wykończeniowe i zamontowanie wyposażenia. Tą drogą mieliśmy pojechać końcem wakacji zeszłego roku, ale... no właśnie. Były problemy, które znacząco opóźniły część prac.

Obejście Węgierskiej Górki
fot. GDDKiA


Transport 150-tonowego szalunku



Niebawem rozpocznie się betonowanie ostatniej obudowy zasadniczej tunelu w masywie Białożyński Groń, w nawie prowadzącej jezdnię w kierunku Żywca. Stało się to możliwe dzięki przetransportowaniu ruchomego szalunku z tunelu w masywie Barania. Ważąca prawie 150 ton stalowa konstrukcja w 3 godziny przebyła ponad 3-kilmetrowy odcinek, pokonując po drodze trzy estakady. W pierwszej nawie tunelu prowadzącej jezdnię w kierunku Zwardonia, zostało już wykonane prawie 230m obudowy zasadniczej.

Betonowanie tuneli, realizacja prac asfaltowych



W pierwszym tunelu w masywie Barania o długości ok. 830 m, w obu nawach, zakończyło się już betonowanie obudowy wewnątrz tunelu. Trwają roboty związane z wykonywaniem kap chodnikowych. Tu do zakończenia prac budowalnych pozostanie wykonanie konstrukcji jezdni z betonu nawierzchniowego oraz montaż wyposażenia tunelu. Zaawansowanie prac w obu tunelach wykonawca szacuje na ponad 65 procent.

Obejście Węgierskiej Górki
fot. GDDKiA


Droga później niż planowano



Przypominamy, że umowę z konsorcjum Mirbud (lider), Kobylarnia i Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż o wartości prawie 1,4 mld złotych, GDDKiA podpisała 10 października 2019 r. z pierwotnym terminem zakończenia umowy przypadającym 10 sierpnia 2023 roku. Jednak w związku z licznymi okolicznościami, jakie napotkały wykonawcę w trakcie robót, termin przełożono na 2025 rok.



Droga ekspresowa S-1 - część korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej



S-1 Pyrzowice - Zwardoń jest elementem VI korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej. Biegnie od autostrady A-1 w Pyrzowicach do granicy ze Słowacją w Zwardoniu. Jej słowackim przedłużeniem jest autostrada D-3 relacji Żylina - Skalité. Trasa liczy 148 km, przy czym częściowo jest drogą ekspresową, a częściowo ma klasę GP (główna ruchu przyspieszonego). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odpowiada za 136 km. Pozostałe fragmenty są w zarządzie Prezydentów Miast Dąbrowa Górnicza (4,62 km), Tychy (4,98 km) i Bielsko-Biała (2,37 km). Odcinek Pyrzowice - Zwardoń częściowo jest drogą ekspresową, a częściowo posiada klasę GP (główna ruchu przyspieszonego). Po ich wykonaniu cały odcinek S-1 będzie posiadał klasę drogi ekspresowej.

W realizacji jest aktualnie 55 km drogi ekspresowej S-1 w woj. śląskim. To odcinki Podwarpie - Dąbrowa Górnicza (niemal 7 km), Mysłowice Kosztowy - Bielsko-Biała (cztery zadania, w sumie prawie 40 km) oraz Przybędza - Milówka (obejście Węgierskiej Górki, 8,5 km). Wartość tych inwestycji przekracza 4 mld zł.

Obejście Węgierskiej Górki
fot. GDDKiA

sid / bielskiedrogi.pl

źródło: GDDKiA

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu bielskiedrogi.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.