Informacje

  • 6 września 2024
  • wyświetleń: 219

Jak wybrać odpowiednią instalację LPG

Materiał partnera:

Instalacja układu paliwowego dostarczającego gaz do silnika zamiast benzyny jest bardzo pożądana. Główną zaletą takiej instalacji jest zauważalna redukcja kosztów paliwa. Ponadto silnik zasilany gazem będzie doświadczał mniejszych naprężeń i będzie działał dłużej.

Instalacja LPG


Aby zainstalować instalację LPG 4 generacji w Warszawie, proponujemy usługę profesjonalnego warsztatu samochodowego o nazwie „Gaz Time”, który wykona to jakościowo i zapewni regularną konserwację. Najważniejsze, że sprzęt pasuje do Twojego samochodu. O tym, jak wybrać system LPG, porozmawiamy w naszym artykule.

Jakie są generacje systemów LPG: cechy i różnice



Do tej pory opracowano sześć generacji systemów LPG, ale specjalistyczne serwisy samochodowe oferują jedynie instalację 2., 4., 4+, 5. i 6. generacji, ponieważ pozostałe są już przestarzałe lub są niepraktyczne. Jeśli chcesz dowiedzieć się, który z tych systemów gazowych jest odpowiedni dla Twojego samochodu, powinieneś poznać główne różnice między generacjami tych systemów.

LPG drugiej generacji



Został opracowany przede wszystkim do gaźnikowych silników spalinowych i jeśli posiadasz samochód z takim silnikiem, lub model z mono-wtryskiem, a nie chcesz montować droższego systemu, to musisz wiedzieć, że w takich układach paliwowych:

  1. wykorzystuje się fazę parową gazu, do wytworzenia której wymagany jest reduktor połączyć się z układ chłodzenia silnika, a aby przełączyć się na gaz, należy go rozgrzać benzyną do 40-50 o C;
  2. określenie wymaganej ilości gazu to funkcja dozownika, która jest regulowana mechanicznie za pomocą śrub, i wymaga okresowego ustawienia;
  3. mieszanka powietrzno-gazowa podawana jest do komory paliwowej (gaźnika) silnika, a stamtąd do komór spalania.


Ponadto system LPG 2 generacji zużywa o 15-25% więcej gazu w porównaniu do benzyny i nie spełnia aktualnych wymagań normy środowiskowej.

System LPG czwartej generacji lub system sekwencyjny



Największy popyt jest dziś na sprzęt czwartej generacji (sekwencja) . Dostarcza również gaz w stanie pary, ale różni się od drugiej generacji:

  • obecność wtryskiwaczy gazowych realizujących wtrysk rozproszony oraz elektronicznej jednostki sterującej, która odbiera sygnały z wielu czujników i współpracuje z ECU (elektroniczny system zarządzania silnikiem);
  • ekonomiczne zużycie gazu, tylko 10-15% więcej niż benzyna;
  • poprawiona przyjazność dla środowiska, ponieważ spełnia normy Euro-3, a nawet Euro-4.


System LPG czwartej generacji automatycznie przełącza się z gazu na benzynę i z powrotem, gdy skończy się jeden z rodzajów paliwa. Całkowicie eliminuje problem okresowej ręcznej regulacji.

Ten system jest instalowany we wszystkich typach silników wtryskowych z wtryskiem wielopunktowym.

System LPG czwartej generacji z dotryskiem benzyny.(4+)



Generacja LPG 4+ lub „4. zestaw specjalny” stosowana jest w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w których wtryskiwacze benzynowe znajduje się w komorze spalania. Główną różnicą w stosunku do czwartej generacji jest stały wtrysk benzyny. stosunek gazu do benzyny wynosi od 70/30 do 90/10%, w zależności od stylu jazdy i warunków pracy samochodu. Jest to konieczne przede wszystkim do chłodzenia wtryskiwaczy benzyny co zapobiegania ich zanieczyszczeniu. Obecnie rynek samochodowy jest coraz częściej uzupełniany samochodami z takimi silnikami. Dlatego rośnie popularność instalowania LPG 4+ na takich silnikach. Rozwiązanie sprawdzone od lat i na dziesiątkach tysięcy samochodów.

System LPG piątej generacji



System 5 dostarcza gaz nie w fazie parowej, a w fazie ciekłej, co znacznie upraszcza system i pozwala na zastosowanie kart paliwowych wbudowanych w standardowy sterownik, które określają dawkę mieszanki gazowo-powietrznej oraz fazę jej wtrysku poprzez wtryskiwacze gazowe. Za dostarczanie gazu odpowiedzialna jest pompa wysokiego ciśnienia umieszczona w butli.

System 5 instaluje się w samochodach z wtryskiem wielopunktowym, wyposażonych w systemy diagnostyki pokładowej OBD II, OBD III i EOBD. Jego cechy:

  1. prawie takie samo zużycie gazu jak benzyny;
  2. brak utraty mocy silnika;
  3. możliwość uruchomienia silnika spalinowego na gazie nawet podczas mrozów.


Słabym punktem tego systemu jest pompa wysokiego ciśnienia, która szybko ulega awarii z powodu zanieczyszczenia gazu, a jej wymiana jest bardzo kosztowna, co neguje wszystkie zalety. Obecnie ze względu na brak produkcji 5. generacja nie jest popularna.

System LPG szóstej generacji



To ulepszony system LPG 5, który różni się jedynie tym, że mieszanka powietrzno-gazowa dostarczana jest do cylindrów poprzez zwykłe wtryskiwacze benzyny silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednak główne wady tego systemu są takie same jak w systemie LPG 5. Dlatego system LPG 4+ jest najbardziej skuteczny i opłacalny dla tych silników

Wybór marki systemów LPG



Znając cechy wszystkich typów instalacji LPG, z łatwością określisz, który system generacji lepiej zainstalować w swoim samochodzie. Pozostaje wybrać niezawodną markę. Z dużej liczby producentów systemów LPG, którzy są dziś najpopularniejszy, można wyróżnić następujące marki:

  • Systemy MRC. Wszystkie części i zespoły produkowane są w Polsce i Czechach. Dzięki 11-letniej pracy nad marką wszystkie elementy tego systemu są doskonale ze sobą połączone i pasują do każdego nowoczesnego samochodu;
  • KME - pod tą marką polski producent oferuje zestawy wyposażenia różnych serii, które można indywidualnie konfigurować w zależności od rodzaju silnika i rodzaju wtrysku;
  • Landi Renzo to system LPG z Włoch, produkowane pod ścisłą kontrolą jakości, zgodnie z normą ISO 9001:2000. Ma kompaktowe wymiary i działa równie dobrze na czystym gazie, jak i w obecności zanieczyszczeń.


Jeżeli chcesz zainstalować w Warszawie system 4 generacji w firmie Gaz Time - https://gaz-time.pl/, wybierz sprzęt MRC Systems z idealnym stosunkiem ceny do jakości i markową gwarancją na 5 lat lub 200 000 km!