Bieżące informacje z dróg Bielska-Białej i najbliższych okolic
Dodaj informację 518 176 078

Jak zabrać się do renowacji klasycznego Volkswagena?

Zabytkowy Volkswagen, gdzie kupić?

Z dużą dozą pewności nie znajdziemy go w komisie lub na współczesnej giełdzie. Z jednej strony coraz trudniej o taki pojazd poruszający się o własnych siłach, zatem dojazd do punktu sprzedaży mógłby być problematyczny. Z drugiej, dla ewentualnego pośrednika liczy się czas, a co za tym idzie pewność, że auto znajdzie szybko swojego nabywcę. W odniesieniu do klasyków nie jest to takie oczywiste.

Czy nie ma nadziei? Jest, trzeba tylko poświęcić trochę czasu na przejrzenie zasobów sieci internetowej w poszukiwaniu stowarzyszeń lub klubów skupiających fascynatów starej motoryzacji. W ten sposób zyskujemy sposobność poznania wspaniałych ludzi, a w dalszej konsekwencji uzyskania informacji na temat ciekawych ofert sprzedaży. Są jeszcze giełdy aut zabytkowych i ogłoszenia indywidualne. W każdym razie zalecana jest cierpliwość i rozwaga, zgodnie z zasadą, że nic co cenne nie leży na ulicy.

Podobnym założeniem należy się kierować w przypadku zakupu części do renowacji. W żadnym razie nie może być to pokątna transakcja, gdzieś na bazarze lub bramie. Nie trzeba być geniuszem technicznym, by zdawać sobie sprawę, iż tłumik sprzed sześćdziesięciu lat nie lśni i nie błyszczy. I choćby sprzedawca zaklinał się i przysięgał, nie ma mowy, byśmy mieli do czynienia z oryginałem. Niewtajemniczonym zdradzimy, że tłumik wyprodukowany w latach sześćdziesiątych w ogóle nie ma prawa wyglądać.

Zatem zasadą powinno być, że części nabywamy tylko z wiarygodnego źródła. Na szczęście miłośnicy aut zabytkowych zadbali o to, by nie trzeba było szukać po omacku. Części do klasycznych VW w sklepie garbus.pl, to gwarancja udanych zakupów i trwałości podzespołów.

Klasyczny Volkswagen, części

Kolejnym elementem powstrzymującym nas przed zakupem wiekowego volkswagena jest błędne wyobrażenie na temat renowacji auta. Wiele osób dochodzi do wniosku, że zdobycie części do takiego pojazdu graniczy z cudem. W dużym stopniu wynika to z niewiedzy wynikającej z braku dostatecznej liczby artykułów na ten temat.

Pierwszą rzeczą, od jakiej należałoby zacząć, jest zdobycie pewnej wiedzy historycznej na temat interesującego nas modelu. Dlaczego?

Pomijając już fakt, że taka historia może dostarczyć całej masy interesujących szczegółów, to jeszcze chroni nas przed zakupem czegoś, co nie nadaje się do naszego auta.

Popatrzmy choćby na Karmann Ghia, do którego części znajdziemy na https://garbus.pl/vw-t14-karmann-ghia. Otóż śledząc losy modelu, możemy dotrzeć do zaskakującej informacji. Mianowicie konstruktorzy założyli, że samochód ma powstać na bazie rozwiązań pochodzących ze znanego nam Garbusa. Dla tych, którzy mieli okazję oglądać oba te modele, taka wiadomość okazuje się szokiem. Nie oszukujmy się, Garbus i Karmann Ghia to dwa skrajnie różne segmenty! A jednak się udało.

Ktoś mógłby zapytać, co w związku z tym? Ano to, że nikt nam już nie wciśnie części dedykowanej tylko dla sportowca, skoro wiemy, że funkcjonuje ona także w poczciwym żuczku. Taka oferta od razu wyda nam się podejrzana.

Podobne podejście powinno nas cechować w kontekście Volkswagena T1 noszącego sympatyczny przydomek Bulli. Któż pamięta, że w 1947 roku holenderski importer Volkswagena narysował w swoim notesie pojazd dostawczy, umieszczając z tyłu silnik Garbusa. Sytuacja jest analogiczna i nie ma mowy o jakichś specjalnych ofertach. W ten oto sposób motoryzacyjny Indiana Jones uchronił nas przed zakupem czegoś, co nawet nie leżało w pobliżu prawdziwego Volkswagena.

Dzisiaj części do T1 są dostępne na https://garbus.pl/vw-bulik-t1 i nie ma potrzeby szukania na własną rękę.

Stary Volkswagen, renowacja

Części? Jak, skąd? To proste. Dysponując oryginalną dokumentacją oraz najnowszą technologią stworzono części odpowiadające gabarytowo oryginałom. Innymi słowy, nabywając gaźnik do modelu z 1973 roku, otrzymujemy gaźnik do modelu z 1973 roku. Różnica polega na tym, że element został wykonany na najnowocześniejszych maszynach, a stopy metali zostały wzbogacone zgodnie ze współczesnymi normami. Konkludując, różnica pomiędzy oryginalnymi a współczesnymi częściami jest taka, że te ostatnie są niezawodne.

Ta metoda jest praktykowana od lat w różnych dziedzinach techniki i nigdy nie budziła wątpliwości. Wręcz przeciwnie, jest bardzo pożądana.

Zresztą, kto pyta, nie błądzi. Najlepiej zrobisz, kierując zapytanie za pośrednictwem formularza kontaktowego. Twoje auto nie musi już tkwić w ukryciu. Pora wybrać się na przejażdżkę. Powiedz, czego potrzebujesz, a resztą zajmą się fachowcy.

 

Materiały partnerów

23 wrz 2021
Firma Jamat funkcjonuje na bielskim rynku od kilku lat. Niedługi okres wystarczył, by zwiększyła ona zakres swoich usług. Dzięki temu przedsiębiorstwo ma w ofercie nie tylko dobór i montaż paneli fotowoltaicznych, ale także instalację urządzeń grzewczych, klimatyzacji, wentylacji, magazynów energii...
21 wrz 2021
Rynek samochodów typu SUV jest niemal przepełniony różnego rodzaju lepszymi bądź mniej udanymi konstrukcjami. Nawet osoba interesująca się w pewnym stopniu motoryzacją może mieć problem z wybraniem auta dostosowanego do swoich potrzeb. Kto produkuje najlepsze SUVy? To bardzo subiektywne pytanie,...
21 wrz 2021
Przetłuszczające się włosy są prawdziwym wyzwaniem. Aby na dłużej zachowały świeżość, wiele kobiet decyduje się na częstsze mycie. Zdarza się, że nawet dwa razy dziennie... Jednak to błędne koło, którego należy się wystrzegać.Przetłuszczające się włosy są prawdziwym wyzwaniem. Aby na dłużej...
17 wrz 2021
Dzisiaj w prawie każdym gospodarstwie domowym znajduje się przynajmniej jeden samochód. Na co dzień to właśnie ten środek transportu w dużym stopniu ułatwia nam życie, gwarantując szybkie i bezpieczne przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Niestety, jak każda maszyna, nasze auto również może...
17 wrz 2021
Każda usterka w samochodzie jest odczuwalna dla domowego budżetu, jednak jedne mniej, drugie bardziej. Problemy z układem chłodzenia należą do tych drugich. Wielu kierowców uważa, że płyn chłodniczy to dodatek, któremu nie warto poświęcać zbyt wiele uwagi, ale to błąd. Nadmiernie przepracowany może...

Partnerzy medialni